Fundació Adsis a Barcelona

Fundació Adsis treballa a Barcelona a dos centres: El Centre Princesa i el Centre Carmel.

Centre Princesa
Al Centre Princesa desenvolupem diversos projectes dirigits fonamentalment a joves, amb l'objectiu d'oferir acompanyament i atenció a les seves necessitats bàsiques (formació, ocupació, relacions, socialització). Així mateix, joves i adults voluntaris, des d'experiències de solidaritat i servei, van descobrint sentit a les seves vides.
Actualment duem a terme les següents activitats:
  • Tallers d'iniciacó Professional: oferim aprenentatge d'oficis, amb pràctiques en empreses i acompanyament a la inserció laboral. En els darrers cursos hem dut a terme cursos de comerç, ajudant de cuina i informàtica.
  • Educadors de carrer "Recolzem Els Joves del Casc Antic" ("Donem suport als joves del Casc Antic "): un equip d'educadors de carrer manté relació amb els joves que utilitzen el carrer com a espai de relació, els orienta i facilita l'accés als recursos existents (formatius, ocupacionals, legals ...) També poden realitzar activitats de temps lliure on relacionar-se, aprendre i divertir-se.
  • Voluntariat i activitats solidàries desenvolupades per joves: camps de treball, sopar-concert solidari, activitats amb nens, etc. Aquestes iniciatives les portem conjuntament amb el Centre del Carmel.Premis i reconeixements:
  • Premi "Compta fins a tres" (Compta fins a tres) pel torneig de futbol intercultural. Atorgat a diverses ONG per la Mesa de l'educació física i l'esport en edat escolar de la ciutat de Barcelona. Premi Cooperativa Abacus en la categoria "Educació", que valorava entre altres aspectes, la interculturalitat del projecte
  • Suport educatiu a nens i adolescents: duem a terme suport educatiu a menors

adsis princesa

.

Dades de contacte: C / Princesa 19, pral. 08003 Barcelona. Director / a: Karmele Equiza. Telèfon: 93 268 87 60. Fax: 93 268 03 43. E-mail: princesa@fundacionadsis.org

Centre del Carmel
Situat al barri del Carmel, el centre es posa en marxa el 1989 per donar resposta a la problemàtica d'adolescents i joves del territori del barri, ja que inicialment la preocupació prioritària era abordar la problemàtica de l'atur juvenil. En aprofundir en la situació dels joves vam veure necessari desenvolupar una àrea d'educació d'adults, ja que els nivells deformació bàsica tan baixos constituïen un factor d'exclusió important. L'alfabetització, el graduat escolar i en general els processos de suport a la formació instrumental van ser importants els primers anys. Alhora vam anar desenvolupant una àrea de lleure, entenent el paper tan important de l'oci, les experiències dels grups d'iguals. Actualment en el Centre del Carmel portem a terme els següents programes:
  • Centre Obert.
  • Unitat d'Escolarització Compartida (UEC).
  • Tallers d'Iniciació Professional.
  • Assessorament jurídic per a persones estrangeres.
  • Suport escolar.
  • Adsis Voluntaris.
  • Punt Òmnia-Accés a les Noves Tecnologies.
  • Xarxa Comunitària.
  • Punt Accés Carmel
Adsis Carmel
Dades de contacte: C / Lugo 61, 08032, Barcelona. Director / a: Daniel Juan García. Telèfon: 93.357 75 75. Fax: 93.407 20 25.
E-mail: carmel@fundacionadsis.org
Blog: http://www.centrokarmelo.blogspot.com/